Webbigt

Utan nät

Av
den
13 oktober 2011

Jag är ARG!

Nu har vi varit utan nät i 2 dygn, tack vare vårt bostadsbolag Kopparstaden. Men de vägrar ta på sig något ansvar!

I förrgår slutade nätet att funka, halv fyra på eftermiddagen.
Vi ringde Blixtvik som vi har som internetleverantör och de visste inte vad det kunde bero på.

Då ringde jag till NetIt, som har hand om själva “bredbandet” och då berättade dom att Kopparstaden bytt leverantör och att det kunde vara störningar i nätet mellan den 10-12 oktober.

När jag frågade varför vi hyresgäster inte fått någon information om detta så höll NetIt med om att det var fruktansvärt dåligt.
Kopparstaden påstod att det stod information på deras hemsida.

För det första så brukar inte jag vara inne på deras hemsida överhuvudtaget och när väl nätet slutar funka så kommer jag ju inte in där iallafall!
Nu surfade jag in på deras hemsida med mobilen och ja, det står att de ska byta leverantör, men det står inte ett ord om att det ska bli några som helst störningar!

Men enligt NetIt är Kopparstaden mycket väl medvetna om att det förekommer störningar!

En lapp i brevlådan, i trapphuset eller på sophuset hade räckt.

Det är inte så skoj att ha föreläsningar, tentor mm via nätet och inte kunna delta!
Och INGEN vet vems ansvaret är och ingen vill fixa det!

Jag ringde till Kopparstaden och en grinig gubbe sa att det var minsann inte alls deras fel och att jag skulle ringa och göra en felanmälan.

Ringde Blixtvik och de hade ingen aning om Kopparstadens byte av leverantör så de var glada att jag kunde informera dem.
Jag gjorde en felanmälan men de hade ju självklart inga svar på när vi kunde räkna med att få tillbaks nätet.

Igår ringde vi till Itux, den nya leverantören, men vi hamnade i en växel där de tog vårt nummer och sa att någon skulle ringa upp. Ingen ringde.
Ringde tillbaks idag och fick fortfarande bara lämna ett telefonnummer och de lovade att någon skulle höra av sig. Hmmm, eller hur!?

Jag har gjort slut på 180:- på mitt telefonkort på mobilen bara för att ringa runt och felsöka!

Så, nu får jag sitta här och vänta, kan inte göra så mycket mer….
Men jag är irriterad och superarg på deras bemötande!

De enda som varit trevliga och verkligen försökt hjälpa till är NetIt, som tyvärr är utbytta nu till ett företag man inte ens kan få tag på!

Gaaaah!

 

 

Taggar
LIKNANDE INLÄGG
7 kommentarer
  1. Svara

    morsan

    13 oktober 2011

    😥 Stackars er, jag vet precis hur det känns! :luv:

  2. Svara

    Maria

    13 oktober 2011

    Men fy fan vilken dålig information! Så där får det inte gå till och det är fullständigt inkompetent av Kopparstaden att inte informera eller värna om sina kunder över huvud taget.

    Säg till om du behöver hjälp. Jag har ju hemtelefon att ringa från iaf och internet som funkar. Jag kan söka åt dig eller ringa åt dig.

    Ja och du kan ju bara gissa hur hånad man känner sig när man går in på deras hemsida och möts av en bild med texten
    “är inte du nöjd är inte vi det heller”
    Ha! Eller hur…?
    Tack för erbjudandet men jag behöver nät hemma så att jag kan bygga på hemsidor. Det går så segt via telefonens nät så det funkar inte och det är ju liksom timmar jag behöver sitta vid nätet…
    Och idag är det fredag vilket innebär att om inte nätet kommer igång idag är vi utan hela helgen också!
    Barnen kommer INTE att bli glada!
  3. Svara

    Elin J

    13 oktober 2011

    That’s Kopparstaden for you! Jag blir så JÄVLA trött på dem. Satans rövhattar är vad de är! De verkar inte låtsas om att man faktiskt BETALAR för deras tjänster, men SÅ FORT det händer något så får man stå för det själv. När vi flyttade in så satt det inget eluttag i taket, bara tre sladdar som hängde ner löst… När jag ringde bovärden och han kom så muttrade han “jag ska se om jag har något… Annars får ni köpa det själva.”… Vafan, jag förväntar mig väl att lägenheten jag flyttar in i är fullt fungerande! :annoyed:

    Precis, vi betalar hutlösa summor varje månad för att allt ska funka, eller bli fixat. Det är ju faktiskt därför man bor i hyreslägenhet!
    Och då hör det till att INFORMERA sina hyresgäster om ändringar, driftstörningar mm. Idag är sååå många beroende av Internet så de borde fatta att det faktiskt berör!
    Och när jag då ringer, som KUND, ska jag INTE behöva bli snäst åt! Idioter!
  4. Svara

    Kajsa

    13 oktober 2011

    Jag förstår att du är arg! Vem sjutton hade inte varit det? Hoppas det löser sig fort.
    Kramisar

    Jag är fortfarande arg. Tror du vi fått tillbaks nätet ännu?
    Näää, och ingen vill fortfarande ta på sig ansvaret, de bara bollar vidare värt ärende vart vi än ringer!
    Gaaah, blir galen!
  5. Svara

    Christian Wictorin

    14 oktober 2011

    Hej,

    Jag heter Christian Wictorin och är marknadschef på iTUX. Jag kan bara beklaga att du upplever störningar och framförallt att du inte får hjälp.

    Du har gjort helt rätt som vänt dig till Blixtvik för att felanmäla – det är de som är din leverantör och vi kan inte hjälpa dig om vi inte får felanmälan för dina tjänster via dem då vi är beroende på att de först gör en del kontroller tillsammans med dig och skickar med desssa värden till oss.

    För de flesta kunder (över 90%) räcker det med antingen en omstart av utrustningen (t.ex. datorn eller routern) alternativt att tjänsteleverantören (i ditt fall Blixtvik) gör åtgärder på sin sida för att det skall fungera.

    För de fall där det fortfarande inte fungerar måste vi få information från tjänsteleverantören för att vi skall kunna felsöka vidare och eventuellt behöver vi få ut personal som fysiskt på plats kan kontrollera vad som är fel.

    Mitt råd till dig är därför att göra enligt följande:
    1. Ring Blixtvik (eller Alltele som de heter numera då de blivit uppköpta) igen på telefonnummer 0910 – 79 80 00 ( vill du inte ringa så maila dem på kunservice.alltele.se)

    2. Fråga dem om vad som är status i ditt ärende och få dem att bekräfta att de felanmält vidare till iTUX om inte felet ligger hos dem.

    3. Om de felanmält felet så känner vi till det och vi har personal som arbetar konstant med att åtgärda de fel som finns – vi måste bara få kännedom om dem via en felanmälan från leverantörerna. De flesta fel åtgärdas väldigt snabbt – få fel tar mer än en arbetsdag att avhjälpa.

    • Svara

      Max

      20 juli 2012

      Jag felanmälde på måndag hos Universal(leverantören). Nu på fredag kväll är det fortfarande avbrott på bredbandet. Itux känns som inkompetent

  6. Svara

    Björn

    22 november 2011

    Råkade ut för precis samma sak som du, med den skiljanden att det fungerade av och till (om jag startade datorn/routern tidigt på morgonen eller mitt på dagen, men kvällar och eftermiddagar var det helt hopplöst att få någon IP-adress). Efter att ha felanmält det och ha krånglat med frågor om självklarheter som byte av TP-kablar, omstart av routrer, PC och fiberkonverter, test med andra datorer m.m. m.m. som jag givetvis redan provat och dessutom skrivit att jag redan gjort redan i min första felanmälan, (jag är trotts allt systemtekniker och jobbar med datorer/servrar hela dagarna.) tog det några dagar innan AllTele/blixtvik fått reda på problemen, och kunde vidarebefordra dem till iTUX, kanske tackvare dina samtal. Sedan gick det ganska snabbt för iTUX att lösa problemet.

    två veckor senare går kopparstaden ut med info via hemsida och tidningar att de har haft problem!!! Hur f*n kan man vara så kass att det tar flera veckor att få ut information om detta?

    Precis som du skriver borde de gått ut med info redan före det skulle ske, och då inte enbart genom sin sida, och DEFINITIVT till tjänsteleverantörerna!!!

    Men det var inte slut med detta eftersom i torsdags kom EXAKT samma problem tillbaka så nu har jag, med några få undantag, varit utan Internet hemma sedan dess.

    Att jag dessutom måste ha det i jobbet gör ju inte saken bättre!

SKRIV EN KOMMENTAR

Vad skoj att du har hittat till min livsstilsblogg! Här bloggar jag om min vardag i Dalarna, om små och stora händelser och annat som intresserar mig. Jag är en singeltjej med tre vuxna barn och tre barnbarn. Jag jobbar som driftoperatör med administration och trivs jättebra. På fritiden har jag intressen som fotografering, bildbehandling och webb, böcker och musik, fika och inredning. ♥ Välkommen åter! ♥

365 Foton 2021
Senaste boktipset
Arkiv
Tidigare bloggat
Socialt
Bloggkanaler
Follow



Statistik
  • 217
  • 899
  • 416 139
  • 2 530
  • 8
  • 3 241
Sök