Hälsa & Livsstil

Så här går det – träning och hälsa 2014

Av
den
17 januari 2014

Japp, nytt år, nya vanor och nytt gym!
Tränar nu på Faluns Fysiocenter, billigt och helt ok om man bara vill styrketräna. De kör inga pass där.

fysio

Försöker att åka och träna varje dag och hittills går det bra. Jag har tränat 14 av 17 dagar på det nya året. Den första januari hade de stängt och lika på trettondagen och igår hade jag den första frivilliga vilodagen.
Jag är nöjd med mig själv!

Så länge jag är arbetslös kommer det nog att gå fint med träningen, värre blir det nog om jag får en sysselsättning för att åka och träna är nog ungefär det jag orkar med.
Men just nu är det perfekt, jag saknade att ha något att göra och det har jag nu, dessutom något nyttigt och bra.
Bussen går direkt till gymmet och jag brukar träna mellan 1 – 1 1/2 timme vilket innebär att jag är hemifrån 2-3 timmar. Alldeles lagom!

Förhoppningsvis får Tobbe jobb snart och då blir det andra träningsrutiner, iallafall om vi ska träna tillsammans. Jag får helt enkelt se till att göra klart allt hemma, förbereda mat osv, innan vi tränar på kvällen. Det visar sig…

Kroppen mår ok av träningen. Tänker nu främst på min fibromyalgi, träningsvärk SKA man ju ha, haha, och det har jag också! Men som jag skrev tidigare, det är just de här timmarna av träning/aktivitet per dag som jag orkar med. Tvivlar starkt på att jag skulle klara ett heltidsjobb SAMT träning VARJE dag, och allt annat så som handling, matlagning, tvätt, disk, hundpromenader osv.
Men jag tar en dag i taget och just NU funkar det bra.

 

Kosten då… Ja där finns det fortfarande en del att jobba på men jag har iallafall slutat vräka i mig godis som förr! Jag har inte ätit något godis alls sedan nyår. Ingen läsk eller andra onyttigheter heller.
Igår köpte jag lite starka nötter, typ chilinötter. Inte så värst nyttigt men inte riktigt lika illa som godis iallafall och i och med att de är så starka äter man inte samma mängd heller. Något måste man ju få unna sig ibland.
Annars så äter jag allt. Jag kör inte någon diet, inget GI eller LCHF MEN jag försöker tänka på hur mycket kolhydrater och fett jag stoppar i mig.
Jag tänker som så, att jag borde kunna äta allt som vanligt, om jag tränar och låter bli godis..? Jag hoppas det iallafall för jag tycker att det är såååå drygt att tänka på allt jag stoppar i mig.
Med tiden ska vi försöka se till att det blir nyttigare och nyttigare mat, med mer sallad och grönt till.

Har gjort en beställning på proteinpulver från Fitnessguru. Dels så är det perfekt att svepa en shake efter träningen och dels så är de gooooda! Perfekt att skaka ihop när man blir akut hungrig, istället för något onyttigt.

Jag äter fettförbränningskapslar från Gymgrossisten varje morgon. Jag vet inte om de gör någon skillnad egentligen men nu har jag kapslar för 4 månader så jag kör på.

gymgrossisten

Innan träningen tar jag för det mesta lite PWO. Den godaste hittills är NaNo Vapor med smaken Blue Raspberry. Sött och sliskigt men joo, det gör nog skillnad för jag orkar mer på träningen.

Och så vikten då… Nja, det går väl sådär. Jag har hittills bara gått ner 1 kg och det känns såklart trist som tusan MEN…! Jag vet att jag inte ska stirra mig blind på vågen så jag försöker att inte göra det. Och jag KÄNNER mig lättare, smidigare… Och magen är inte alls lika uppblåst som tidigare.
Jag har tagit förebilder men det dröjer nog innan ni får se de… om alls, det visar sig så småningom.

 

 

Taggar
LIKNANDE INLÄGG

SKRIV EN KOMMENTAR

Vad skoj att du har hittat till min livsstilsblogg! Här bloggar jag om min vardag i Dalarna, om små och stora händelser och annat som intresserar mig. Jag är en singeltjej med tre vuxna barn och tre barnbarn. Jag jobbar som driftoperatör med administration och trivs jättebra. På fritiden har jag intressen som fotografering, bildbehandling och webb, böcker och musik, fika och inredning. ♥ Välkommen åter! ♥

365 Foton 2021
Senaste boktipset
Arkiv
Tidigare bloggat
Socialt
Bloggkanaler
Follow



Statistik
  • 59
  • 761
  • 418 708
  • 2 514
  • 8
  • 3 235
Sök