Turkiet 2019saija

Turkiet, Alanya - September 2019

Måndagen den 23 september var det dags.

Vi gick upp i tid, packade det sista och gjorde oss klara och sen tog vi bussen in till stan och sen tåget vidare till Arlanda, med ett stopp i Gävle på vägen.

Vi bytte flyg i Istanbul och hela resan gick smidigt.

När vi väl kom fram till Antalya mitt i natten hade vi en del trubbel med att hitta rätt trasferbuss, när vi hade frågat oss fram bland stressade chaufförer så hittade vi äntligen rätt men vi blev sittandes i en stillastående buss i över en timme eftersom vi väntade på försenade passagerare. Nästa gång kanske det är värt att boka egen taxi till hotellet?

Det tog nästan tre timmar att komma fram till vårt hotell i Alanya och klockan var nästan fyra när vi äntligen fick vårt tillfälliga rum över natten.

Fyra timar senare åt vi frukost i solskenet och sen bytte vi till vårt rätta rum.

Här bor vi – Hotell Eftalia Downtown

Bo i närheten av centrum vid Östra stranden!
Eftalia Downtown ligger nära centrala Alanya vid Östra stranden. Det är ett perfekt val för dig som vill bo mitt i stan med gångavstånd till Alanyas uteliv och shoppingmöjligheter. Hotellet ligger på en liten gata mellan huvudgatan och Östra stranden, vilket ger dig fantastiska möjligheter att kombinera semestern med strandliv och shopping. Allt finns i närheten, vare sig du önskar köpa kläder och skor, besöka restauranger eller kolla in utelivet vid hamnen – Alanyas centrum för nattliv endast 1 km från hotellet.

Efter en natt i ett tillfälligt rum flyttade vi in här för de resterande 9 dagarna. Ett helt ok rum som hade det vi behövde.

Mån 23 sept

mehmet kvällen

sön 29
stranden
badade inte i poolen en enda gång
haj
31 grader
låg i skuggan
pratade mkt med servitören

mån 30
mehmet
stranden

Inne i stan och shoppar lite

Utsikt från vår balkong och den fina I <3 Alanya-skylten

Älskar att vara här!

Snart dags att åka hemåt, och då vänder vädret…

Vi hade en egen liten strand som hörde till hotellet och för att få låna solstolar fick vi betala 10 kr per dag.
Vi åt nästan alla luncher i strandbaren, en hamburgertallrik var perfekt lunch.