Våren 2013 åkte Tobbe och jag på en resa till Alanya i Turkiet. Här har jag samlat min dagbok från resan samt en massa foton jag tog.

Bloggat om Turkiet

Dag 4 Alanya – Shopping och strandhäng

Dag 4 i Alanya blev en shoppingdag och vi kan lätt konstatera att vi inte kan pruta! Haha..! Köpte bland annat en Adidasdress till Vanessa, Conversemysbyxor till Paulina, tändare, halsband, muggar, the mm. Försäljarna är superjobbiga och de ger sig

Läs hela inlägget >>>

Dag 3 Alanya – Piratbåtsutflykt, solnedgång och besök i moské

Dag 3 – Piratbåtsutflykt, utsikt och solnedgång på berget, besök i moské och middag på Cleopatrasidan Piratbåtsutflykt Efter frukosten på hotellet blev vi upphämtade av en bil som körde oss till piratbåten i hamnen. Vi upplevde en härlig dag på

Dag 7-8 Alanya – Middag med nyfunna vänner och avsked

Dag 7 och 8 – Turkisk middag med nyfunna vänner och avsked på bästa Green River, hemresa mitt i natten Vi träffade på Peter och Susanna vid poolen dagen innan, ett jättetrevligt par från Stockholm. Kom överens om att vi

Läs hela inlägget >>>

Dag 6 Alanya – Lugn dag med bad och god mat

Köpte 2 kg jordgubbar för knappt 25:- till lunch! Åt på restaurang med “Lilla Kalle” på kvällen Sen gick vi på en kvällspromenad innan vi besökte den lilla kiosken vid vårt hotell, köpte lite gott och gick upp på hotellrummet.

Dag 5 Alanya – Resans varmaste dag tillbringades på stranden och vid poolen

En riktig slapp och mysdag. Låg på stranden hela förmiddagen och vid poolen på eftermiddagen och senare gick vi mot stan för att köpa den sista presenten, en parfym till Benjamin. Som vanligt gick prutandet inget vidare så istället för

Läs hela inlägget >>>

Dag 2 Alanya – Utflykt till bananplantagen och Dim Cave-grottan, lunch vid Dim Cay och promenad vid havet

Dag två i Alanya ägnades åt utflykter. Vi hade bokat dagens utflykter genom vårt resebolag Nazar och vi är jättenöjda med dagen trots det lite höga priset. Frukosten på hotellet Vår resa inkluderade frukost varje morgon och det var ingen

Dag 1 Alanya – Flyg- och bussresan, första kvällen med middag på Green River

Här bor vi – Hotel Eftalia Downtown Bo i närheten av centrum vid Östra stranden! Eftalia Downtown ligger nära centrala Alanya vid Östra stranden. Det är ett perfekt val för dig som vill bo mitt i stan med gångavstånd till