Våren 2014 åkte Tobbe och jag på en resa till Hammamet i Tunisien. Här har jag samlat min dagbok från resan samt en massa foton jag tog.

Bloggat om Tunisien

Tunisien – Hammamet

Våren 2014 åkte Tobbe och jag på en resa med Detur till Hammamet i Tunisien. Vi tänkte först åka till Turkiet som vi besökt året innan men sen tänkte vi att det kunde vara kul att besöka och se fler

Fotobok från resan till Tunisien

Några bilder från Tunisienresan     Jag har lovat mig själv att jag ska bli bättre på att göra något vettigt med alla foton jag tar och det här är ett bra steg på vägen. Planerna är att jag även

Bokat och klart!

Nu är det klart! Vi åker på semester till Hammamet i Tunisien om lite mindre än 6 veckor! Den här resan är MYCKET välbehövlig efter ett tungt år och jag bara längtar efter att få komma bort och släppa lite

Blixtrar och dunder i Tunisien

Gick igenom ett videoavsnitt i Lightroom-kursen där de visade hur man kunde spara foton ur ett filmklipp och jag testade på ett filmklipp från Tunisien där det åskade och blixtrade för fullt. Lyckades “klippa ut” några foton på blixtrarna 0

Friguia Park i Tunisien

När vi var i Tunisien våren 2014 besökte vi djurparken Friguia Park. Från dagboken; Vaknade runt åtta till ännu en mulen dag. Kan inte släppa tankarna på djurparken Friguia, vill så gärna hitta på något. Det enda som hindrar oss

Vi reser med Detur

Våren 2014 åkte min pojkvän Tobias och jag på en resa till Hammamet i Tunisien med Detur. Bokningen var enkel via deras hemsida och vi betalade först en depositionsavgift för att bekräfta bokningen. När hela resan var betald fick vi

Dag 8-9 – Hemresa och övernattning på Arlanda

Vaknade strax innan sju med solen i ansiktet! Packade lite och gick ner och åt frukost i solskenet och sen passade vi på att lägga oss och sola i 40 minuter innan vi gick upp på rummet och packade ihop

Läs hela inlägget >>>

Dag 7 – Shopping och oväder

Vaknade till ännu en mulen dag, suck… Idag ska vi göra slut på de sista dinarerna vi har kvar eftersom man inte får ta med sig valutan hem. Efter frukosten gick vi ut på promenadgatan utanför hotellområdet. Kikade in i

Dag 6 – Besök i djurpark

Vaknade runt åtta till ännu en mulen dag. Kan inte släppa tankarna på djurparken Friguia, vill så gärna hitta på något. Det enda som hindrar oss är rädslan för att åka okänd taxi och själva prutningen, att bli lurade. Vi

Läs hela inlägget >>>

Dag 5 – Promenad och strandhäng

Vaknade klockan åtta. Det funkar rätt bra att kliva upp i tid varje dag, kan bero på att vi är helt slut på kvällarna och lägger oss runt nio-tio. Åt frukost och chattade med Paulina, de har kanonväder i Sverige.

Dag 4 – Första doppet och ryssinvasion

Vaknade halv nio med jordens huvudvärk. Börjar bli lite tröttsamt med konstant huvudvärk. Vädret var mulet/halvklart och det blåste inte lika mycket idag. Tänkte åka till zoo och kollade deras hemsida som tyvärr inte funkade i mobilen. Mamma hjälpte mig

Läs hela inlägget >>>

Dag 3 – Lugn dag med oväder

Vaknade vid åtta, åt frukost och tog en dusch – översvämning! Badrummet var jättefräscht men det där med avloppssystem är nog inte arabernas starka sida. Vattnet rann ut från duschdelen, ut i hela badrummet, vidare ut i hallen och ända

Dag 2 – Första dagen i Hammamet

Klockan sju ringde klockan, det var dags att hoppa upp och ta sig till frukosten. Hotellområdet var stort, jättefint och välskött Vackra blommor fanns det gott om Men först inspekterade vi rummet i dagsljus. Det var riktigt fräscht, nyrenoverat och

Läs hela inlägget >>>

Dag 1 – Avresedagen

Vi gick upp redan halv sju på morgonen, skickade Paulina till skolan, packade det sista och rastade vovvar. Satte på oss myskläder och tog bussen till stan och sen gick vi till tåget. Packningen gick finfint i vår nya väska