Tisdag den 16 maj var det dags!

Paulina och jag gick upp i bra tid på morgonen, packade det sista och gjorde oss klara innan vi tog bussen in till stan. Gick bort till resecentrum och fick vänta en stund på tåget till Arlanda.
Kom till Arlanda ca 2 timmar innan flyget skulle gå så vi hade lagom med tid på oss att checka in.

Vi flög med Pegasus och deras plan är ju ganska trånga men det var fräscht. Vi flög först till Istanbul, en resa på 5 timmar, och där väntade vi i 3 timmar på att nästa plan skulle ta oss till Dubai.
Bytet gick bra och vi lyckades till vår stora glädje hitta ett “rökrum”.

Kom fram till Dubai sent på natten, utan att ha sovit en blund. Efter att ha väntat på bagaget i evigheter gick vi ut från flygplatsen och där stod det en herre med en skylt och väntade på oss. Så skönt att ha transfern fixad!
Chockades av hur varmt det var ute trots att det var mitt i natten, och beundrade alla palmer!

Resan från flygplatsen till hotellet skulle ta en timme men vår chaufför skulle ta en genväg och vi hamnade mitt ute i öknen! Den resan tog oss över en och en halv timme.

Väl framme på hotellet bemöttes vi som prinsessor. Det öppnades dörrar, togs hand om bagage och vi checkade in och blev visade till vårt rum.
Klockan var då 6 på morgonen och vi hade varit vakna sedan sex morgonen innan så det blev en snabb inspektion av rummet innan vi drog för gardinerna och somnade. Ställde klockan tre timmar senare då vi gick upp för att få i oss något att äta.

Allt som allt gick flygresan bra och allt flöt på. Men jag tycker att det är en pina att sitta still i så många timmar. Jag blir rastlös men framför allt får jag en enorm värk i kroppen!
Hemresan gick lika bra förutom att jag fick någon form av ödem i fötterna som såg ut som fotbollar! Det tog flera dygn innan svullnaden la sig.