Dag 3 – Piratbåtsutflykt, utsikt och solnedgång på berget, besök i moské och middag på Cleopatrasidan

Piratbåtsutflykt
Efter frukosten på hotellet blev vi upphämtade av en bil som körde oss till piratbåten i hamnen.

Vi upplevde en härlig dag på Medelhavet där vi fick se grottorna både utifrån och inifrån och vi gjorde flera badstopp under dagen. Det fanns en liten chans att få se både sköldpaddor och delfiner men tyvärr såg vi inga. Lunch & dryck var inkluderat och det gick åt en del dricka under dagen.

Vi lekte lekar, såg en dansuppvisning, blev fotograferade, badade och simmade i havet, smorde in oss med lera och hade en helt fantastisk oförglömlig dag!

Åker du till Alanya – missa INTE att ta en båttur!

Utsikt
När vi åkte med piratbåten tidigare på dagen blev vi tipsade om en liten tur som vi gärna hängde med på. Vi tog en fika på hotellrestaurangen innan vi blev upphämtade av en minibuss.

Vi körde högt upp i bergen för att komma upp till muren och en utkiksplats där vi kunde se ut över Alanya. Utsikten var helt enastående och vi både fotograferade och blev fotograferade.

Vi gick vidare för att komma till en moské men innan vi fick komma in berättade guiden lite om deras traditioner och reglerna i just en moské.

Nu börjar klockan bli mycket och vi är vrålhungriga så vi körs ner till en restaurang på Cleopatrasidan för att äta middag.