Här bor vi – Hotel Eftalia Downtown

Bo i närheten av centrum vid Östra stranden!
Eftalia Downtown ligger nära centrala Alanya vid Östra stranden. Det är ett perfekt val för dig som vill bo mitt i stan med gångavstånd till Alanyas uteliv och shoppingmöjligheter. Hotellet ligger på en liten gata mellan huvudgatan och Östra stranden, vilket ger dig fantastiska möjligheter att kombinera semestern med strandliv och shopping. Allt finns i närheten, vare sig du önskar köpa kläder och skor, besöka restauranger eller kolla in utelivet vid hamnen – Alanyas centrum för nattliv endast 1 km från hotellet.

Hotellet består av fem separata byggnader och två hotell; Eftalia Aytur och Eftalia Downtown, och alla Nazars rum ligger i Downtown-byggnaden. Du har tillgång till alla faciliteter på Eftalia Aytur.

Det perfekta läget för utforskning av stan!
Eftalia Downtown vänder sig till yngre resenärer, par, den medelålders äventyrslystna generationen med utflugna barn eller till familjer med större barn. Det finns lekplats samt barnpool, så även de yngsta gästerna trivs här. Hotellet har en hel del stamgäster som väljer det här hotellet år efter år, tack vare hotellets mysiga atmosfär och det perfekta läget.

Klockan ställdes tidigt och efter att ha fått iväg barn till skolan blev vi upphämtade av Tobbes morfar som körde oss till Borlänge flygplats.
Vi kom dit nästan 2 1/2 timme innan planet skulle gå och när incheckningen öppnade var vi nästan först i kön, dumt nog – för när vi väl checkat in kom vi inte ut igen och det fanns inget rökrum!! Gaah!
Det blev alltså 6 timmar utan cigg istället för 4!

De hade lite dataproblem men flyget kom iallafall iväg i tid. Tobbe är flygrädd och jag var orolig över mina känsliga öron men det gick fint.
Träffade på en gammal arbetskompis mamma som flög för första gången så vi peppade varandra 🙂

Fyra timmar senare var vi framme i nästan 30-gradig värme i Antalya.

Bussresan till hotellet i Alanya
Vi blev upplockade av Nazars guider och så väntade en två timmar lång och varm bussresa till hotellet i Alanya. Jag var så fascinerad av omgivningen så resan gick fort!
Vi bokade vår första utflykt till dagen efter redan på bussen.

Första kvällen i Alanya
Vi blev avsläppta vid hotellet, checkade in och installerade oss i rummet. Tog en cigg på balkongen och njöt av värmen och utsikten och sen gick vi ut på en kvällspromenad.[/toggle]

Middag på Green River
Stannade till på ”första bästa” restaurang för att äta och det ångrar vi inte eftersom det blev ett av våra favoritställen.
Efter maten gick vi tillbaks till hotellet och somnade ganska ovaggat, trötta efter en lång och händelserik dag full av nya intryck.