Jag förstår om det kanske är trist för er att se men jag tycker att det är skoj att dokumentera så ni får helt enkelt stå ut :tunga:

Igår åt jag en jättegod smoothie till frukost (bild här) men idag blev det havregrynsgröten igen, idag med hallon i.
Valde mellan ett kokt ägg och en halv avokado till gröten och jag valde avokadon. Har precis kommit på att avokado faktiskt är ganska gott men framför allt mättar det bra.

frukost

Till lunch igår åt jag en sallad med babyspenat, ruccola, serranoskinka, mozarella, avokado, tomat, pinjenötter och lite pumpakärnor.

sallad

Till middag igår åt jag kycklingfile med champinjon- och rödlökssky tillsammans med rostade rotsaker så som morötter, broccoli, blomkål, fänkål, gul lök, röd lök, vitlök, ingefära, rättika, zuccini, timjan och basilika.

Idag ska jag steka kesoplättar till lunch och till middag blir det fisksoppa, spännande.

div3
 

Så här gör jag:
Jag äter tre gånger per dag, frukost, lunch och middag. I kostschemat ingår även ett litet mellanmål per dag, tex någon dl bär, 2 bitar babybell eller en halv avokado.
Efter hård träning kan man äta något litet, gärna proteinrikt.
Till måltiderna dricker jag bara vatten.

Jag har slutat med mjölk i kaffet så nu smakar det verkligen inte alls lika bra men jag antar att jag vänjer mig även vid det.

Till kvällen dricker jag en kopp the, även den utan mjölk.

Hittills går det jättebra och jag är inte hungrig mellan måltiderna. Däremot är jag fruktansvärt trött, varför vet jag inte riktigt… Ska avvakta lite, det kan ju vara så att det är en omställning till nyttigare mat med både mindre kalorier samt kolhydrater.