I fredags var det äntligen dags, kryssningen för att fira mammas 60-årsdag och Simons 20-årsdag! :party:

Paulina och jag åkte hemifrån redan vid tolv, efter en förmiddag med packfix. Vi klev på Siljas nya fina buss som de enda resenärerna. Vid stoppet i Ludvika klev mamma och två andra också på bussen och efter vägen blev det några fler stopp men bussen blev aldrig proppfull.

Lyx med bra platser längst fram i en sprillans ny buss! Paulina och jag var de första resenärerna. Nackdelen var att toaletten inte var inkopplad ännu.

Många skulle på båten och det var ganska trångt och tulltjänstemännen hade fullt upp med att cirkulera med knarkhundar. När vi skulle på båten blev Simon stoppad av tullen och han fick gå åt sidan för att visa sin packning. :ojoj:
Till sist kom vi iallafall ombord och hittade vår lilla hytt. Hann inte så mycket mer än att lämna våra väskor och sen var det dags att leta upp restaurangen för att äta buffé.

Julbord, och som vanligt åt man alldeles för mycket men GOTT var det!

Efter maten gick vi till taxfreen och shoppade dricka och sen gick vi till hytten för att byta om och piffa till oss.

Simon hade köpt en fin födelsedagspresent till mamma

Ombytt och klar! Bara lite glitter och glamour kvar.

Såå, smink och pärlor i ansiktet och glitter i håret, nu är vi redo för kvällen!

Vår trånga lilla hytt

Födelsedags”barnet”, min fina mamma <3

Och så min fina son :ehum:

Paulina och jag roar oss med selfies

Partypinglor! 😀

Hyttmys

Vi gick upp till baren, tog en drink och lyssnade på en massa bra svängig latinomusik

På väg till baren hade de uppvisning med härliga trummor. Vi i nedre vänstra hörnet :tunga:

Full fart på scenen

Vi sitter och tittar på uppträdanden, sen fick jag med mig mamma och Paulina upp på dansgolvet :music:

Några stackars (väldigt) överförfriskade killar som sov djupt på bordet där de tidigare spillt ut hela ölglas, fräscht… :ojoj: 🙄

Efter några timmar i baren, och ett antal vändor till hytten för att ta några groggar, så gick mamma och la sig. Vi andra återvände till hytten efter någon timme för att ta ännu en grogg och vi skrattade gott åt mammas små fötter som stack ut utanför täcket.

Hon snarkade och sov så djupt så vi dekorerade henne med både godis och dricka och roade oss med att ta kort på spektaklet innan vi gick till discot där vi stannade i några timmar. :grr:

Simon agerade bodyguard åt både mig och Paulina och vägrade släppa oss med blicken trots att han nog helst hade gått och lagt sig. Paulina och jag hade fullt upp på dansgolvet och jag kan tala om att det KÄNNS i höfterna nu.

Latinomusik = höftvickningar! :party:

Vid femsnåret var det dags för även oss att besöka sängen i några timmar och efter några fnissattacker åt mammas snarkningar så lyckades både jag och Paulina somna.

Jag vaknade klockan tio, stoppade i mig ett par värktabletter, slängde på mig kläder och sprang till cafeterian för att köpa kaffe!
Gick tillbaks till hytten, väckte mamma med en kopp kaffe och sen tog vi sällskap till cafeterian igen för att få i oss lite frukost. Simon fick sova vidare…

Efter frukosten gick vi runt och kikade i lite butiker och mamma köpte presenter åt Simon, häftiga krokar att sätta på väggen och glasunderlägg med citat.

Krokarna

Det här kortet la Simon precis upp på FB, de nya underläggen tillsammans med ett tomt glas Likör 43
:thumbsup:
10553320_10153364968392926_6982507142539668223_n

I baren var det dansträning, tävlingar och uppvisningar. Jäklar vad duktiga brasilianarna är på att dansa, och vilka kroppar de har!

Så här grått och trist var vädret hela dagen, tur att det var betydligt färggrannare inomhus!

Lördagens stora problem = Maten!
I cafeterian fanns bara torra smörgåsar eller en tallrik köttbullar med en klick mos för 80 spänn och det lockade verkligen inte, och de andra restaurangerna var DYRA!

Det slutade med att vi alla beställde en varsin hamburgertallrik på “Grill House”. Jag försökte snåla och beställde vatten att dricka åt mig och Paulina men då fick vi in vatten på finflaska för 25:- styck!
400:- för 2 hamburgertallrikar med vatten för mig och Paulina, puh! :ojoj:

Båten kom fram strax efter sex och vi skyndade ner till bussen och vinkade av Simon. Sen väntade en 5 timmar lång bussresa till Falun.
Mamma var tvungen att åka med oss hem eftersom det inte fanns några bussförbindelser till Fredriksberg så sent på kvällen.

Bussen kom fram 45 minuter innan beräknad tid och vi blev hämtade i stan av Carina. Skönt med skjuts hem den sista biten, tack! <3

Idag åkte mamma hem, en resa på 4 timmar med 4 byten, men nu är hon iallafall hemma.

Tusen tack för en jätterolig helg tillsammans, det gör vi om, någon gång!